
زمان نخست وزیری جناب مهندس موسوی من کودک خردسالی بودم ولی همیشه از مادرم به یاد داشتم که مهندس موسوی توانست در زمان جنگ با مدیریت توانمند خود کشور را با همه فشارهای اقتصادی اداره کند. در انتخابات سال هشتاد و هشت هم که جوانی بودم ۲۵ ساله به اتکای آنچه از گفته های مادرم به یاد داشتم و حمایت جناب آقای خاتمی به ایشان رأی دادم. هنوز هم بعد از شانزده سال سوالات بی جواب بسیاری برای من باقی مانده است در مورد آنچه که آن سال گذشت.
وقتی که جناب خاتمی در انتخابات بعدی مجلس شرکت کرد در دلم احساس کردم که به آرمان های ما خیانت شده است. سالها گذشت تا فهمیدم خرد یک سیاستمدار کهنه کار و متین که تمام بضاعت سیاسی خود را بر تنش زدایی خارجی و داخلی گذاشته است از هیجان خشم من جوان فراتر بوده است.
مهندس موسوی که بنده بنا بر عادت قدیمی خود که سعی میکنم نیت افراد را قضاوت نکنم اصل را بر حسن نیت ایشان می گذارم، پس از فجایع دی ماه ۱۴۰۴ که دست داشتن عوامل خارجی در آن تنها ادعای جمهوری اسلامی نیست، پیامی صادر کرده اند. در پیام ایشان انگیزه دخالت خارجی در امور کشور را عملکرد حاکمیت دانسته و عاملیت فاجعه را تماما به نیرو های نظامی و انتظامی منتسب کرده اند.
ایشان نه تنها گویی فراموش کرده اند که تاریک ترین دوران بگیر و ببند برای ابتدایی ترین حقوق اجتماعی و محرومیت های شغلی و تحصیلی و پاکسازی ها در دوران نخستوزیری ایشان بوده است، بلکه به عنوان صدر هیئت دولت دوران جنگ هیچ انگیزه ای را در هیچ کشور بیگانه ای برای مداخله در کشور ایران جز آنچه که «ندادن اجازه سخن حق توسط حاکمیت» نمی شناسند!!!
باری عجیب نیست که فرمایشات مهندس موسوی روح مسعود رجوی را نیز از گور برخیزانده است و پیامی صادر کرده است که در آن خواستار رفع حصر میرحسین موسوی شده است که طبیعتاً می بایست عمیق ترین کینه بین آن دو بر قرار باشد! پیامی که از قول مسعود رجوی منتشر شده است راه حل را اتکا به رفراندوم پیشنهادی مهندس موسوی دانسته است و از بیانیه اصلاح طلبان در مورد تعلیق فعالیت هایشان استقبال کرده است.
امروز به همه سوالاتی که در ذهنم برجا مانده از هجده تیر ۷۸, بیست و دوی خرداد ۸۸, آبان ۹۸, سه روز پس از سقوط هواپیمای اوکراینی، رد صلاحیت های گسترده انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، منع ورود واکسن های فایزر و ... یک مورد اضافه شده است اما این بار از مهندس موسوی:
جناب آقای مهندس موسوی که روزگاری امید یک ملت بودید، وقتی کسی که سعی میکند به جای مسعود رجوی، عریان ترین خیانتکار تاریخ ایران، سخن بگوید از آرا شما استقبال میکند، آیا لحظه ای به این فکر نمی افتید که شاید جایی در این راه به خطا رفته باشید؟
۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
