
نماینده تبریز اخیراً در سخنانی بیان کرده است که مولانا یک بیت شعر فارسی نیز ندارد. تا کنون که در خدمت شما هستم زیر این خبر در اینستاگرام یورونیوز ۳۷۰۰ کامنت درج شده است که مشتمل بر چند دسته کلی است.
یک سری که با درایت بسیار توطئه پانترکیسم را کشف کرده اند و به آن تاخته اند، گروهی دیگر دستان پنهان جمهوری اسلامی را در ماجرای دنباله دار مفاخر زدایی فرهنگ ایران هویدا کرده اند، یک سری هم از این بخت بد نالیده اند که ببین چه قسم فرومایگانی بر ما حکومت میکنند و ... قسمتی هم با الفاظی رکیک و فحاشی های بی امان از مفاخر ادب ایران دفاع کرده اند.
دروغ است اگر بگویم این گهرنامه سه هزار و هفتصد بندی را یکایک خواندم ولی تا جایی که مستفیض شدم ندیدم که یک نفر یه خودش زحمت داده باشد و یک جستجوی ساده کرده باشد که این سخنران نگونبخت خودش به این اشتباه اذعان کرده و اصلاحیه ای صادر کرده است و گویا واژه فارسی را بجای ترکی به کار برده است. پدیده ای که بعید است هیچ یک از ما تا کنون بر سر خودمان نیامده باشد...
به دوستی میگفتم دو موقعیت هست که انسانها عریان نمایانده می شوند یکی رانندگی است و دیگری فضای مجازی. چون در هر دو جا کمتر امکان رودررویی و خطر درگیری روبرو وجود دارد در اولین ذات خود را در عمل و در دومی در گفتار نمایان می کنند.
متأسفانه باید با خودمان صادق باشیم که این نمود عریان جامعه ماست، تلفیقی از خشم بی منطق هیجان زده، پرخاشگری، احساس حق به جانب بودن، و توهم توطئه. جامعه ای که در پس عملیات عمرانی لوله های فاضلاب تا قطع برق توطئه ای سیاسی میبیند، نقش خودش را در نابسامانی ها حداقلی می داند ولی خود را محق برای مطالبه گری توام با پرخاش و خشونت کلامی می داند، و از همه بدتر هیچچچ تلاشی برای کشف حقیقت ندارد و دریچه مغزش به روی هر خوراک فکری گشوده است، حالا چه کلیپ تقطیع شده فلان نظریه پرداز باشد ، یا بهمان ویدیو گزارشگر منوتو از توهمات یک شهروندی که چون آب خانه اش قطع شده فکر میکنم پول مالیاتش در چابهار دارد در لاذقیه و بیروت خرج می شود.
متأسفانه هیجان زدگی بدون حقیقت طلبی آفتی است که مادامی که از دامان رفتار این مردم زدوده نشود روی خوشبختی را نخواهد دید و بازیچه آمال کسانی خواهد بود که در بهترین حالت اگر بدخواه ملت هم نباشند دلسوز منافع و مطامع خود هستند.
۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
