اکت سیاسی یا کینه ورزی

 
در جمهوری اسلامی ایران کاندیدایی برای ریاست جمهوری با تایید شخص نخست کشور تایید شد که پیش از آن در لیست رد صلاحیت شدگان بود، و در رقابتی که بسیاری میگفتند در آن بخت با او نخواهد بود انتخاب شد.
 
رهبری در سخنرانی ای مشخصاً ذکر کردند که مشارکت در انتخاب به میزان مطلوب نبوده است و صادقانه شکاف به وجود آمده را به رسمیت شناختند.
 
دولت جدید به مذاکره با ایالات متحده و غرب اهتمام ورزید و علیرغم حمله نظامی ای که به اذعان ترامپ تماماً تحت هدایت او بوده است کماکان ذکر میکند در تعامل و مذاکره باز است.
 
برای نخستین بار از سال شصت و یک دولت مشخصاً در مقابل تحمیل حجاب به بانوان مقاومت کرد و شاهد پوشش اختیاری بانوان در خیابان ها هستیم.
 
در همین سال گذشته چندین مورد ثبت میراث فرهنگی ایران منجمله منشور کوروش را در یونسکو به اهتمام دولت جمهوری اسلامی داشته ایم، مگر اینکه بگوییم گلشیفته فراهانی و محسن سازگارا پیگیر کارهای ثبت دره تاریخی لرستان در یونسکو شده اند!
 
حصر مهدی کروبی بعد از چهارده سال برداشته شد. فیلتر واتساپ رفع شد و فیلتر یوتیوب نیز در آستانه رفع شدن است که رسانه های لجن پراکنی مثل بی بی سی با نعل وارونه رفع فیلتر آنرا در دانشگاه تهران بجای گامی مثبت نشانه طبقاتی سازی دسترسی به اینترنت نشان می دهند. 
 
پیوستن به معاهدات اف ای تی اف هم در دستور کار قرار گرفته و نهاد بین المللی مسئول اعلام کرد ایران در مسیر تعامل قرار گرفته و بی بی سی تیتر زد ایران در لیست سیاه باقی ماند.
 
رویکرد ملی گرایی همخوان با سیاست های مذهبی هم به حد اعلای خود رسیده است تا جایی که مجسمه شاپور در حال غلبه بر والرین در میدان انقلاب تهران طی مراسمی برافراشته می شود. جایی که پیشتر مجسمه پادشاهی بود که میهنش را در میانه بحران اشغال بیگانه ترک کرد. (وارد بحث انحرافی خدمات و اشتباهات رضاشاه نشویم، روح مطلب موضوع دیگری است.)
 
سوال من اینجاست که جمهوری اسلامی چه باید بکند که نشان دهد از تندروی های چهل و هفت سال گذشته و واکنش مردم (نه عوامل تحریک گر و آشوب طلب) درس گرفته، و سعی در کاهش فاصله با بدنه ملت دارد؟ به گمان بنده کسی که امروز بر این تلاش ها صحه نگذارد (حتی اگر آنها را کافی یا جبران کننده نداند) منتقد سیاسی نیست، بلکه کینه ورزی را سرلوحه فعالیت هایش قرار داده است.
 
فارغ از گرایش های سیاسی، انصاف خودش فضیلتی است انسانی که امیدوارم خداوند به همه ایرانیان ارزانی بدارد.
 
 
 
۰
از ۵
۰ مشارکت کننده